fredag, februari 05, 2010

Friiida!

Dock har jag inte så mycket fredagsfeelis faktiskt. Inget fredagsmys med god mat och lite vin och choklad. Nej. Det blir mysigt i skidspåret i stället. Eller en löprunda om det tänker snöa hela dagen och "skid-spårs-gubbarna" inte hinner laga några spår innan jag ska ut i just det skidspåret.

På min 21 km-skidlänk häromdagen fick jag nämligen skida det första varvet i mycket jobbiga spår som några personer före mig egen-skidigt hade skidat upp. Mycket jobbigt. Då jag skulle börja på andra varvet hade skid-spårs-gubbarna tack och lov varit framme och fixat spåret. :)
Vad bortskämd man sist och slutligen är, tror knappast att det fanns några skid-spårs-gubbar då det begav sig för Gustav Wasa i tiderna.

På lördag blir det kanske lite mys ändå. Tänkte vila upp mig inför söndagens långpass då vi ska övningsskida Botniavasans tävlingsspår. Kanske jag tar och vallar skidorna lite? Eller städar? Wild and crazy är vad det är...

Vi får se. Jag återkommer.

4 kommentarer:

  1. Ha en så skön skidhelg :) De e nästa helg som det gäller, eller hur?

    SvaraRadera
  2. TGIF och crazy bananas! det verkar som att flera "anställt" mig som serviceperson så jag lär nog kom till Vörå nästa helg om inget oförutsägbart händer och stå där med dricka, extra vallarburkar, jackor, peppa osv.. Helst skulle jag ju själv också skida men...förbannade knä!

    SvaraRadera
  3. Jenny: Jep, nästa helg gäller det som sista dan! :) Tack detsamma!

    Cecilia: Nåmen fina fiskar! Hoppas vi ses där nånstans då! :)

    SvaraRadera
  4. Vad bra att få skida en del av banan redan i förväg! Hoppas ni får en bra dag i spåren med lämpligt väder, och bra vallade skidor!

    SvaraRadera