tisdag, maj 25, 2010

12 km

Fick in 12 km på löpsaldot idag, detta på 76 min = 9,47 min/km. (korr -> 9,47 km/h) Ok.

Värmde upp till 5 km varefter jag varvade:
- 500 m x 5,27 min/km
- 500 m x 6.40min/km
upp till 10 km följt av
- 1 km x 6.20 min/km
Följt av en sista
- 500 m x 5,27 min/km
- 500 m x 6.40min/km
Promerade sedan ~200 m = 12 km (+200 m)

Riktigt bra känns det! Lite stel i benen just nu kanske, men det blir vilodag imorgon.

Sprang på löpband igen, tänkte att det kanske börjar regna...vilken mes man är hörni? :)

Ha det!

8 kommentarer:

  1. Verkar som ett bra pass! Varierande och lekfullt :) . Men du menar kanske 9,47 km/h alltså 6, nånting/km.

    SvaraRadera
  2. Tänk att du orkar 12 km på ett löpband! Snabbt gick det med, det är kul när man får så där exakta distanser.

    SvaraRadera
  3. Sofie: Ja, så klart, det menade jag ju! :) ÄR lite styv i huvudet också verkar det som!

    SvaraRadera
  4. Jill: Ja, visst är det det! Och man kan stanna precis när som helst och man blir aldrig utan vatten! :) Men lite enformigt är det ju nog i längden...

    SvaraRadera
  5. Sä se jaksat tsempata =)..pitäis ottaa susta mallia..my running heeeerrrooo...som Ventura skulle säga ;)

    SvaraRadera
  6. Maria: Heheh, "I do declare Mr. Beaugard!" :D

    SvaraRadera
  7. Bra jobbat! Ta en vilodag i morgon efter dethär passet.

    SvaraRadera
  8. Ceilia: Japp, vila sak det bli! :)

    SvaraRadera