måndag, maj 03, 2010

On the fields of Anfield road!

Nu är vi tillbaka från en helt fantastiskt resa! Det vår så himla kul! Mera sådant!
I stället för att babbla en massa så visar jag några bilder med lite bildtext!

Resans första öl. Öl dricker man precis överallt!
Vi deltog i en Anfield-tour, helt jättekul!
Jag i gula byxor.
Här sitter jag på Legends lounge: där sitter man endast om man blir inbjuden, inga pengar i världen ger dig en plats där om du inte är inbjuden.
Plats 7 (närmaste) är Kungens sitt plats. Där sitter Kenny Daglish varje hemma-match. Jag vet en annan som också tog tillfället i akt att sätta sig där! :)
Omklädningsrummet på Anfield. Mycket anspråkslöst, ett rum med bänkar och spelskjortor, men det är så vill man ha det.
Här går spelarna ut till spelplanen. Skylten är där för att påminna gästande laget om var de strax ska spela.
Ett mosaik-memorial för de som dog i Hillsbourough-olyckan.

Ett av husen i byn Port Sunlight i Wirral där vi bodde under vår vistelse. Helt fantastiskt mysigt ställe, väldigt Morden i Midsomer. Port Sunlight är en by som byggdes enkom för arbetarna på LeverHulmes tvålfabrik.
Det var meningen att jag skulle stå inne i telefonbåset men det var så mycket spindelnät att jag inte vågade.
Lady Lever musét. Ett helt museum (och det var stort) med hennes grejer.
Jag, på The Cavern.

På lördagen passade vi på att kolla lite lokal fotboll. Wirrals eget lag, Tranmere Rovers spelade mot Millwall. Nedan ser ni ett par tusen Millwall fans. Millwall supportrarna är kända som Storbrittanniens farligaste fotbolls-supportrar. Man var nog lite nervös (på riktigt alltså) då vi lämnade stadion...men vi gjorde allt vi kunde för att dölja vår gigantiska Liverpool-påse fylld med Liverpool-stuff.
För övrigt var det en helt fantastiskt upplevelse. Vi fick platser på The KOP (supportrarnas läktare)
Hela läktaren skakade, den skakade, då hemmalaget gjorde mål! Ren och skär glädje! Måste absolut upplevas.
Taxi-bilarna såg ut så här. Jätte mysiga tycker jag.
Vänstertrafiken är ju helt knäpp. Jag höll ju på att bli ihjälkörd då jag inte förstod att jag måste kolla åt höger då vi skulle gå över en enkelriktad gata. Det var lite nära faktiskt...

Match-dag. Utanför Anfield. Ett meddelande åt Liverpools ägare.
Vid Shankly gates.
En Hillsborough-minnesplats utanför stadion.

Jag filmade även en snutt av flaggans-resa runt the KOP, men mitt i allt började "You'll never walk alone" att spela och då var det bara att släppa allt, greppa tag i halsduken och sjunga för för full hals!
Även om jag inte är ett lika stort fan som min medresenär så var det nog med en klump i halsen man försökte få fram rösten. Föreställ er 40 000 människor som sjunger tillsammans! Det är mäktigt.
Vi hade riktigt bra sittplatser.
Lite för nära Chelsea-fansen dock, mycket mycket ljud från deras håll.
Steven Gerrard.

Andra från vänster har vi Rafael Benitez.
Chelsea-fansen bjöd upp till sång ett par gånger för honom. "We want you to stay, we want you to stay!" ...föga roande...
Det var för övrigt ett väldigt tyst Anfield denna söndag. Vi satt där med väldigt blandade känslor om om huruvida vill ville ha en seger eller inte.

Nedan har vi mig i full mundering. Leendet är det bredaste som går att framkalla utan att visa tänderna. Mina vänner skulle kalla det "Katt-leendet" (en insider).
Det har varit en helt fantastiskt helg!
Med hela mitt hjärta rekommenderar jag att ni någon gång under er livstid deltar i en dylik match.

8 kommentarer:

  1. Vilken underbar resa du har fått vara med om :)

    SvaraRadera
  2. Vad mycket ni verkar ha hunnit med, och vilken upplevelse; säker på att ni inte varit där två veckor?!

    SvaraRadera
  3. hahaaa! sista bilden är ju bara bäst, trots att jag inte har en aning om vad katt-leendet egentligen har för story bakom sig.. ser ut att ha varit en bra resa :)

    SvaraRadera
  4. Cecilia: Det var toppen! :)

    Tomas: Rekommenderas varmt! Är du förresten fotbolls-vän, ens lite?

    Jenny: Ja tack, det var fantastiskt! Prova på det nån gång! ;)

    Sofie: Ja och man var nog trött på kvällarna. På fredag kom vi till hotellet typ 17-18 slängde oss på sängen och sov sedan klockan runt! :)

    Sussu: Tycker du? Lite rund om kinderna börjar man blir vilket jag även fick höra av en farmor idag, får börja arbeta på det nu! Katt-leendet kommer från då någons katt slickade mig på halsen och jag färslkte sträcka upp huvudet så att den inte skulle komma i ansiktet (pga. min allergi) och samtidigt ska jag ha lett helt sjukt brett. Ibland då leendet dyker upp säger Martsu eller Heidi (de va på plats den gången) "Kissa-hymy"! (=katt-leende på finska) :D

    SvaraRadera
  5. Nå, väldigt, VÄLDIGT lite, fotbollsvän... :) Men det lät/såg ju ut som att det handlade om mycket mer än fotboll oxo :)

    SvaraRadera
  6. Tomas: Ok. Ja, nog handlade det väl om lite annat än bara fotbollen också! :)

    SvaraRadera