onsdag, maj 26, 2010

Vilo-dag

Jag har vilat genom att köpa ett stycke choklad på staden och plockat undan lite rassel här hemma.
Intressant hur man kan känna sig helt slut av att bara vila. Tror jag skulle varit mycket piggare om jag tränat, även om bena nog skulle ha protesterat i sådant fall. De kändes nästan lite avdomnade igår kväll.

Japps, imorgon är det en liten "Dagen-D", Linda-vännen ska nämligen klippa mitt hår. Lite spännande är det. Alltså Linda kan absolut sin sak men det är ända alltid nervöst med hårklipp, det är så definitivt: Snipp-Snapp och så är det borta.

Vad är det som gör att vissa ser så gudarskymningt bra ut i kort med andra ser, ja mindre gudarskymniga ut?

Natalie Portman, yes yes
Sharon Stone, yes yes
Halle Berry, yes yes
Morena Baccarin, yes yes
Rumer Willis, Ish...inte hennes bästa frisyr.
Alla har rätt så ovala ansikten, höga pannor och slanka drag. Natalie, Sharon, Halle och Morena har alla höga kindben och stora ögon, vilket inte Rumer har. Är det det som är avgörande? Kindbenen och ögonstorleken? Har ni nån teori här? Hur lyder den?

6 kommentarer:

  1. Man ser det bara, det är min teori :)

    SvaraRadera
  2. Ska du klippa riktigt kort kort kort?

    SvaraRadera
  3. Det är nog svårt det där, man skall kanske ha ett vackert ansikte. Jag tror nog att det skulle fungera på dig :)

    SvaraRadera
  4. Tomas: Ok, enkelt och sant. :)

    Snowie: Nej, inte kort-kort-kort men kortare.

    Jill: Tack! Som sagt, det blir inte så kort som nämnda damer går omkring i men det blir kortare. Vi får se senare då! :)

    SvaraRadera
  5. Svårt att veta vad det är som gör att vissa passar bättre i kort hår än andra. Säkert har det en del med benstrukturen att göra. Tror att du skulle passa bra i en rufsig kort frisyr liknande Halle Berrys.

    SvaraRadera
  6. Jenny: Ja, det blev nog inte fullt så kort som Halles men tids nog (bara jag får kameran igång) ska jag smätta upp en bild här!

    SvaraRadera