söndag, maj 23, 2010

Sovmorgon

Vaknade av ett pipande ljud någonstans i fjärran. Va tusan? Har jag lagt på väckarklocka en söndag? Nästan, det var en påminnelse om att en bekant springer Köpenhamn maraton idag. Dock fick jag höra att han varit sjuk här i dagarna så jag vet inte hur det sist och slutligen ställt sig med löpandet...

Anyhow, klockan visade 14:00 då jag kastade ett öga på klockan! Hoppsan! :)

Tog en rask prommis på 5 km igår och nu har jag så himla ont i nedre ryggen! Varför? Så här var det inför min första halvmara också, då tog jag en 10 km promenad istället för att löpa och så fick jag helt katastrofalt ont i ryggen. Är det promenad-steget som är fel på nåt sätt? För jag får inte ont i ryggen av att springa.

Jag tror jag spenderar denna dag i pizzans och hyrfilmens tecken! Hur tänkte ni göra?

5 kommentarer:

  1. Antar att det blev roligt med Linda igår då? :)

    SvaraRadera
  2. Åh, det blev nog pizza här också. Det var lite festligt i går så man är rätt så seg id ag. Tack och lov har jag förstått att jag blivit gammal och skippade efterfesten. Jag hade nog varit mer sliten idag annan

    SvaraRadera
  3. Cecilia: Ja säg int annat! Jag har lärt mig att vatten på småtimmarna är mirakel med tanke på fölajande dag! Varför är pizza och all annan dylik skräpmat så gott dagen efter kvällen före?

    SvaraRadera
  4. ja, gammal är vis heter det ju. Det är nog vatten som gäller mot slutet. Jag har inte något svar på pizzafrågan men det är ju bekant för många.

    SvaraRadera