lördag, maj 22, 2010

Solvacker lördag

Sover, länge denna lördagsmorgon. Klockan runt faktiskt! Genast jag steg upp satte hjärtat i racerväxeln och jag svettas. Pulsen ligger på 100 slag/min direkt från morgonen...Jag har haft en hel del obehagliga mardrömmar i natt, kan det bero på det? Det känns i skrivande stund väldigt oroligt och fladdrigt i bröstet.

Nåväl, Vägverkets väderkamera visar +18,1C och solen skiner från en klar himmel. Man kan bara inte sitta inne och mögla då. Det blir promenad till morföräldrarna och förhoppningsvis lite kaffe i solen! Bästa morfadern i världen har fixat min cykel så det blir att trampa hem den efter det! Äntligen kan man inleda cykelsäsongen!

Vad gör ni denna lördag i maj?

4 kommentarer:

  1. Denna lördag i maj steg jag upp ca. kl. 0730, då hade jag sovit ca. 8,5 h, vilket är närapå rekord för mig. Sen drack jag kaffe länge och kollade vad som hade hänt i världen. Sen efter att ha käkat och pynjat med en del annat gick jag ut på stan och köpte bland annat verktyg så att jag får skruvat bort den sluta akkun i min bil. Sen när jag kom hem gick jag och skruvade loss den. Efter det käkade jag lunch, som bestod av lite uppvärmda rester. Efter det tog jag en tupplur. Och då har vi ungefär kommit fram till nuet. Nu sitter jag och berättar och dig och hela världen vad jag har gjort hittills idag. Samtidigt funderar jag på om jag ska fara ut och cykla, eller om jag ska göra det imorgon, eller om jag ska göra det båda dagarna. Annars är resten av den här lördagen i maj en tabula rasa.

    Så nu vet du det :)

    SvaraRadera
  2. Sitter o snyyyyyyyyyyter ihjäl mej...jävla allergin!men vi tar väl en sväng via senior karhuset snart!Kramis vännen!

    SvaraRadera
  3. Tomas: Nå men det låter onekligen som en riktigt toppen dag hittills det där! :)
    Visst var det du som cyklade längs med Alskatvägen då en riktigt trevlig brud i grön skjort-tunika på svart cykel kopplade på sitt bredaste leende och lyfte handen i en hälsnings-gest!

    Maria: Voi stackars snörvel-mia! Äter du nå allergimedicin nu då? Vad är "senior karhuset"?

    SvaraRadera
  4. Japp, det var jag! "Vad smajlar hon åt?", hann jag tänka innan jag kände igen dig :)

    SvaraRadera