måndag, maj 24, 2010

10 km 47 dagar kvar!

Sprang inte till månen, men en bit på vägen! OCH så anmälde mig till Ultran idag! Inledde alltså en seriös distansträningsperiod med en rätt så lugn 10 km-länk. Det är nog så jag undrar om jag inte är litet galen i alla fall? Jag har ingen uppfattning om hur långt 68,8 km är än mindre till fots, men det är väl därför det inte känns så skrämmande. Man har ju glömt hur maran känns så man kan inte försöka med det heller.

Nå, jag har tänkt som så att jag tränar, far dit, startar och gör mitt bästa - om jag inte klarar distansen så So what? jag försöker igen i ett senare skede då! Det är ju en rätt så pretentiös sträcka ändå? Eller vad tycker ni?

Ciao!

10 kommentarer:

  1. 68,8 km är skitlångt, och klarar du det är du superduper duktig! Klarar man maran är man bara superduktig. Men jag tror absolut att bästa taktiken är att fara dit och se vad som händer. Då har man inte så mycket pressure på sig.

    SvaraRadera
  2. 68,8 km är ju redan ganska långt att cyklar.

    SvaraRadera
  3. Jill: Ja om jag klarar det (om) så tycker nog jag också att det ät lite duktigt! Mest med tanke på att jag inte tränat så mycket och målmedvetet som jag hade tänkt mig. :)

    Tomas: Ja jag skulle få seriöst ont i aktern, det fick ajg ju av min 5 km cykeltur i lördags! :) Men vi kikar!

    SvaraRadera
  4. Alltså va!? Ska du SPRINGA 68,8km!? Du är nog tokig du, Liza:) Respekt åt dig!

    SvaraRadera
  5. Tycker det låter som en alldeles utmärkt strategi. Och 68.8 är inte långt. Det är skitlångt.

    Jag får avvakta hur jag gör ett tag ännu, men jag är fortfarande sugen. Vet du annars hur banan är - kan man ha support som kommer med och servar med bil alt. har ngn som cyklar med under vissa sträckor?

    SvaraRadera
  6. Sofie: Ok. Det skulle nog vara kul att se dig där med. :) Banan går längs med vägen (åtminstone då man jämför deras ritning med vägakartan runt Lappajrävi) så jag tror nog det går bra att ha extra support som bilar eller åtminstone cyklar.

    SvaraRadera
  7. 68,8 km är nog lite galet långt men inte omöjligt. Går det inte så går det inte, jorden går ju inte under för det. Försöka duger och du är nog galet duktig som ens försöker.

    SvaraRadera
  8. Hjälp Liza, 68,8 km!!! De e ju galet långt...men du verkar ha bra inställning till det hela :) Kör hårt!

    SvaraRadera
  9. Cecilia: Tack för det! Försöka duger ju!

    Jenny: Ja, inte kan man ha nån annan inställning i dett askede heller! :)

    SvaraRadera
  10. Låter ju bra... så kan man ultralisera föräldrarna lite också :)

    SvaraRadera