onsdag, maj 12, 2010

S t R e S s !

Mycket mycket på gång nu igen! Hade ju tänkt spendera morgondagen med att städa och fixa cykel och sådant, men jag får jobba i stället, vilket nu inte är fy skam det heller...

Jag ska ju på bröllop i helgen och har ännu ingen klänning. Dock kom jag på den fantastiska idén att korta av min klänning som jag hade på ekonombrevsutdelningen 2008:Vad tycks? Har den inte potential att bli en kalasblåsa? Eller rätt så nära i alla fall?
Så, det ska jag (=mamma) hinna med imorgon efter att jag varit på jobbet.

Eller ska jag lägg på den här? (den i silver)
Dock har jag ju haft den på ett bröllop redan och mina armar ser inte så trevlig ut just nu...
Hmmm...

Jag har haft ont i min högra axel ett längre tag och badmintonen har inte alltid kännts så himla kul att spela. Eftersom det varat så länge gick jag till doktorn och därifrån vidare till en sådan där terapeut som visade vad jag ska göra för att få armen i skick igen och så passade hon på att berätta att jag lider av skolios. Vriden ryggrad med andra ord, ingen allvarlig variant men så att det räcker till för att en hel del vuxit sig snett/vridet i kroppen. Så jag fick ett träningsprogram för att fixa till det också. Knäppt va? Men det förklarar varför det värker allt för ofta i en så ung människas kropp som min! ;)

Badminton nästa, följt av förhandsfödelsedagsfirande hos en kompis!

Ha det gött!

4 kommentarer:

  1. Tack tack! It feels goooood:)

    SvaraRadera
  2. Kanske du kan ta dendär silver istället för den där blåa klänningen är nog så fin att den skall vara som den är (går nog fint den dagen du får indjudningen till Tarjas megaparty hon brukar ha i december). Det börjar nog vara tid för lite kortare klänningar nu så jag röstar på silver.

    SvaraRadera
  3. Jätte fin klänning. Korta av den så har du en supertjusig bröllopsblåsa :)

    SvaraRadera
  4. Cecilia: Tack för tipset! Det blev dock den blå, den känns bara bättre just nu! :) Men jag har ju silver, skor och väska! :)

    Jenny: Japp! Och tack!

    SvaraRadera