måndag, augusti 23, 2010

Koordinationslopp!

Jihuuu! Va skoj de var att träna idag! Körde koordinationslopp, första gången på säkert ett år (!) och det var tusan nog det bästa beslutet jag fattat på länge! Jättekul att inte "bara" behöva lunka fram i lugn eller medelhård fart i flera flera kilometer.
Jag värmde upp 2 km
11 x 80 m koordinationslopp
2 km nerjogg

Inget tungt eller långt pass med andra ord, men kul som bara den! Det var nära att jag inte drog in i Wasklot-skogen för ett litet hundpass också, men tänkte sedan att jag ske ge järnet på hundpasset då jag väl tar det. Nu tog jag ändå i rätt mycket på slutrakan av varje 80 m, nära på spurt-fart faktiskt, fast det inte är meningen att man ska göra det. Men det var så kul och energiladdat och återhämtningen efter varje lopp gick så fort. Ska banne mig plocka in ett ritkigt intervallpass i veckan tror jag. Sedan, då det närmar sig 26 veckor till Marathon så kastar jag mig på ett av Szalkais program men jag tänker inte säga eller fastställa någon tid. Jag har valt programmet för att det verkar uppnåbart men ändå utmanande!

Vad får ni "Jihuu"-känslor av?

2 kommentarer: