tisdag, augusti 24, 2010

Oj oj oj OJ, gott folk!

Vilken himla tur att jag for till Billig-boden i alla fall! Det visade sig att Karhu M1 storlek 37,5 var alldeles passliga!
Fick inte de gröna som egentligen skulle velat ha, men kolla bara:
Nog är dom ju vackra dom röda med?
Ka-ching!
(139 € nedsatta till 49 €)

Läs mera om just Karhu M1-skon här! (på finska dock...)

Sedan, hittade jag modellen Karhu Field. Specialtillverkade för långdistanslöpning och maratonlopp år 1970. Då jag drog på mig skapelsen kan jag tänka mig att det är så foten känner då den dör och kommer till himmelen! Jag inte i hela mitt liv känt något så skönt på foten i form av skor! Det var som om fötterna drog en lättnadens suck och bara seglade iväg på moln.
Och snygga var även dessa.
Ka-ching!
(129 € nedsatta till 29,90 €)

Slutligen, (ja det kommer mera) hittade jag ett par FeelMax som passade på barnsidan (37)!
Tjohoo för liten (men bred) fot!
Kaaa-ching!
(39,90 € nedsatta till 16,90 €)
Tror dock inte att man kan spring på en t.ex. blöt spånbana med dessa FeelMax-skor. Bottnen verkar vara sådan att man kan bli våt om fossingarna...kan inte vänta på att få prova både de röda drömmarna och FeelMaxarna!

Nå? Vad tycker ni? :D

12 kommentarer:

  1. I like,hyviä ostoksia =)!Halpa halli rulaa =D!Kyllä sä nyt varmaan kiidät kuin tuuli ja musta noi valkoset oli mageet!

    SvaraRadera
  2. Wow! Varför finns inte Halppis i Sverige? De rosa karhuna var extremt snygga!

    SvaraRadera
  3. men hjisses, jag far nog till halppis imoron!

    SvaraRadera
  4. Fy fasen vad kul att du hittade skorna! Och att du dessutom hittade två par till! =)

    SvaraRadera
  5. MariaK: Kiitos! Joo, toivotaan. M-sarjan kengät ovat kuulemma maailman parhaita! :)

    Tilda: Eller hur? Som att vinna lite på lotto! :D

    Snorkkis: Ja Halppis är nog bra!Finns säkert nåt motsvarande på östersjöns västsida? Jag är superkär i dessa skor! De är faktiskt grann-röda, brandbilsröda! :)

    Cecilia: Gör det du! I Jeppis? I vasa finns bara stora storlekar kvar 40 och uppåt. Av de svarta M1-skorna fanns det nog både stora och små storlekar kvar!

    Träningslyckan: Ja söta öde! Tack för att du nämnde att du sett dom där! Skulle inte ha tänkt på att gå dit annars! :D

    SvaraRadera
  6. Wow, vilka fynd! Jag behöver nya springskor och blev sjuk på de röda Karhu som du hade köpt. Undrar om det finns storlekar kvar...?

    SvaraRadera
  7. Jenny: Ja eller hur? Jag tror inte det fanns, men kolla för säkerhets skull. Svarta fanns det nog storlekar kvar av!

    SvaraRadera
  8. De blir jeppis annars får jag fara til Vasa igen. My luck jag brukar använda ca 40½ i skostorlek!:).

    SvaraRadera
  9. Cecilia: Åhhh, då får du gröna också om du vill! :)

    SvaraRadera
  10. Jag tycker att det är skumt att dom kan sänka priserna så där mycket.

    SvaraRadera
  11. Tomas: Det är bra att du är misstänksam. :) Det visade sig (jag mejlade Ilmajoki Kesport) att just M-serien är en gammal modell (typ förra årets eller 2008) som inte görs längre, motsvarar denna dags Karhu Strong Ride. Säkert därför billigt om man vill rensa lagren! :)

    SvaraRadera