måndag, augusti 30, 2010

Läkargranskning

Idag var jag på en läkargranskning inför Rom Marathon 2011, eftersom de kräver ett läkarintyg. Dock blev det så att min läkare inte var riktigt säker på vad som egentligen skulle kollas så hon kollade blodtryck och lungor, tryckte på magen lite och sade sedan att behåller lappen till senast imorgon så skulle hon ta reda på om det behövs nåt mera ännu av en läkare som gjort dylika granskningar tidigare. Tänka sig. Jag skulle ha trott att man utför en typ vanlig års-granskning. Bakgrundsfakta (träningshistoria och släktsjukdomar), blodtryck, lungor, vikt, längd, blodprov och hemoglobin. Men hon hör av sig imorgon, så då får vi veta.

För övrigt har jag lekt revisor hela kvällen lång. Imorgon och på onsdag blir det lite löpning sedan vila tors-fre och Halvmaraton på lördag!

Yeeehaaaw!

4 kommentarer:

  1. Lycka till med halvmaran på lördag!

    SvaraRadera
  2. Hirveesti tsemppiä lauantaille!

    SvaraRadera
  3. Åh, skall du springa en halva på lördag. Många lyckönskningar!

    SvaraRadera
  4. Jenny: Ja vi får se vad det blir till. Kallt och regnti har dom lovat också...brr! :)

    Tiina: Pidän mielellässä kun tulee raskas olo! :D

    Cecilia: Ja, det ska jag! Eller det är planen i alla fall! :)

    SvaraRadera