onsdag, augusti 25, 2010

Ouch!

Bakslag.

Jag skulle ut för en testrunda med de röda drömmarna och efter en stund började det göra rätt så (läs: väldigt mycket) ont just på stortå-knöl-benet, vet ni var jag menar? Det ställe på foten där själva tån börjar... ungefär där vid "Metarsalgi" men lite mer ovanpå foten.
Ja, så det gick inte att fortsätta. Nu har jag satt ett stycke våt dagstidningsblad in i skon längs med "tungan" följt av såna där som män lägger in i sin finskor. Vad heter de? Vet ni? Jag hittar tydligen inga ord idag... Sko-? upphållare? Nej...vad heter de?

Nåväl, jag har inte gett upp hoppet ännu. Strax blir det kafferep hos Linda.

Är ni bussiga och skickar lite töjningsenergi hitåt, så att skorna får sig en omgång?

Tack! :)

6 kommentarer:

  1. oh no, vad trist att premiären skulle bli på det sättet!

    SvaraRadera
  2. Ja sjutton också. Håll en tumme att uttöjningen funkar! :)

    SvaraRadera
  3. Du skulle behöva en sån där avlastningskudde med hål i, typ. Var försiktig - det är lätt att få inflammationer i fötterna eftersom musklerna är så små och benen så många och jag har lite skräckexempel på exakt hur illa det kan gå.
    Vila! Det är värt det.

    SvaraRadera
  4. Beatrix: Just det ja, jag vet hurudana du menar! Ska gå och köpa en sådana. Foten är inte sjuk nu längre, hann inte så långt att det skulle ha fortsatt att värka EFTER att jag avlägnsade skorna.

    SvaraRadera
  5. Hui va fina skor, grymt snygga!!! Synd att det blev fel i foten men Lycka till, de ska sidu nog gå bra snart!

    H: ManuFan

    SvaraRadera
  6. Anonym ManUfan: Tack ska du ha! :) Har jaft dom på "projekt uttöjning" hela natten och tror jag ska dom en natt till!

    Förstår förresten att du valde att vara "Anonym Manufan", det är nämligen inte mycket att hurra med att vara ManUfan... ;P
    Vet du förresten vad det är för skillnad på att lyssna på en intervju med Alex Freguson efter en match och att lyssna på en barnafödsel? - Det ena är otroligt smärtsamt, nästan outhärdligt och den andra håller bara på att få barn!
    X)

    SvaraRadera