måndag, mars 08, 2010

Hälsningar från sjuksängen...

Värden för lördagens villamys låg i sjuksängen hela dagen lång och igår var det min tur. Kan varken äta eller dricka ännu och på vägen till hälsovårdaren idag fick jag kväva ett antal kväljningar. Bläh!

Fy sjutton för kräksjuka...man blir så tusans däckad alltså! Den kommer som en ångvält och pressar allt ork ur en... och det finna inget man kan göra åt det än att bara härda ut det...

Märkligt hur då man ligger sjuk och illamående verkar alla gör det enda man vill slippa se, lukta eller höra på: dom äter! Det fanns banne mig mat överallt igår. Dom stekte plättar och det osade, man lagade toast, smörgåsar och sedan skulle det ätas pizza. Sedan såg vi en film här hemma och där åt man stup i kvarten, pratade med mat i munnen och drack vin och shottade! Jag sade för mig själv, "Men sluta då! Sluta, sluta, sluta!!" Urk...

Jag återkommer då jag mår bättre och har något trevligare att babbla om!

9 kommentarer:

  1. men krya på dig! det verkar vara många som drabbats av spysjukan nu just. Hoppas den inte varar länge för dig.

    SvaraRadera
  2. Keya op dig gumman! Hoppas jag klarar mig undan spysjukan...

    SvaraRadera
  3. Nej Liza, de e int sant. Krya på dig!

    SvaraRadera
  4. Tråkigt att höra att du är sjuk. Krya oå dig!

    SvaraRadera
  5. Tack ska ni ha! :D
    Är nog på rätt väg nu igen!

    SvaraRadera
  6. Bra att du känner dig bättre! (psst... tror jag kommer med dig till Kivitippu i juli)

    SvaraRadera
  7. Sofie: På riktigt? Wohoo! Det skulle ju vara helkul! Du springer ju förstås tusen gånger snabbare än mig, men det skulle ju vara toppen att ses och starta samtidigt i alla fall! :D

    SvaraRadera