torsdag, mars 04, 2010

Torsdagsträning

Kutade 10 km idag och gjorde 7 serier (eller-vad-det-nu-heter) 5x30 kg:s pulldowns.
Följaktligen har jag några frågor gällande det här med vikter och jag är väldigt tacksam för svar.
1. Hur många serier kan/ska man göra?
2. Hur många pulldowns per serie är ok? Jag menar säg att jag klarar 1 st med 40 kg, räcker det då att jag gör en - pausar - gör en till - osv? Eller borde man nog göra åtminstone 3-5 st per serie för att jag ska bli starkare?

Nån som börjar få vårkänslor ännu?
En del som känner mig vet att jag ett antal vintrar hört fiskmåsar här i vår stad men dock inte sett dom. Denna vinter har jag varken hört eller sett några måsar.

...måsen...
"Det satt en mås på en klyvarbom..."

Hrrm...men annars går det bra?

4 kommentarer:

  1. Jag vet att jag upprepar mig men: shit vad du är duktig! Tyvärr kan jag inte svara på dina frågor, men jag har en egen fråga, tränar du till något speciellt nu, när skidningen är över?

    SvaraRadera
  2. Jill: Tack! Det är så kul då man själv märker att man blivit bättre jämfört med för ett år sedan! :D Och ja det gör jag! Löpningen är för Kivitippu Ultra 10.7.2010. Styrkan är för en annan sak, som är lite hemligt ännu... ;)
    Jag ska nog berätta, men inte riktigt ännu.

    SvaraRadera
  3. Jag fick vårkänslor idag när jag såg solen!

    Bra jobbat med löpningen ;)

    SvaraRadera
  4. Miranda: Ja, solen tittade äntligen fram här också efter tre dagars snöstorm!
    Det var ett bra pass idag faktiskt! :)

    SvaraRadera