tisdag, mars 30, 2010

Värsta någonsin!

Dagens träning var det värsta jag varit med om.

Jag har underskattat min styrka nåt katastrofalt! Jag (fråga inte hur, inte du heller Kaaja) hade fått för mig att man ledigt pressar 30 kg i bänkpress. Att man kan ha så fel. Jag hade så fel att jag inte kunde se de övriga personerna på gymet i ögonen efter att jag insåg att jag med nöd och näppe klarar 2 st 20 kgs:s bänkpressar (med fötterna ovanför bänken).

Ok, låt gå för det. Styrka är inte min styrka så att säga. Det har faktiskt jag inte tränat så mycket ändå, men löpningen, den borde jag nog fixa. Icke! Jag klarade näppeligen 6 km och jag var spyfärdig från start. Det kändes som om alla inälvor försökte tränga sig upp genom halsen. Det var hemskt! Det är så knäckande, för det har aldrig varit hemskt förr. Tungt ja, men aldrig hemskt.

Vill nån vara så vänlig och säga att det är bättre imorgon? Snälla?

7 kommentarer:

  1. hehehe Ja, bänkpress ÄR svårt. Inte bara styrkemässigt utan det är väldigt mycket teknik. Fast det ser så lätta ut. Den noggranne läsaren noterar att jag aldrig skryter om just den övningen. Med bänkpress har jag slitit och resultaten kommer segt där. Nu gör jag max 55 kg och jag minns verkligen när jag började men 15 kilos stången på sportsgyms damsida. Tungt var det, så stolt när jag kunde pressa med 20 kilos stången. Den var ju störst.
    Trösta dig med att resultaten kommer fort i början när man börjar styrketräna.

    SvaraRadera
  2. Usch, sånna dagar är inte roliga. Men det brukar gå över, du ska se att det känns bättre i morgon!

    Och så tänker jag vara så tråkig och säga att ibland behöver vi riktigt tunga pass för att kunna njuta ordentligt när det går bra..

    Tänk så bra det kommer kännas när du klår dig själv sen! ;)

    SvaraRadera
  3. Ja men nu kan det ju bara bli bättre. Och jag tycker du är grymt stark med dina 2 reps!

    SvaraRadera
  4. Kaaja: Ja det har jag märkt att duinte gör :) int brukar du nu skryta om nåt annat heller tykcer jag. :) Jag anande nog att det är teknik bakom fast det ser ut att vara man ska göra "bara så där"...måste googla. :)

    Johanna: :) Tungt får det gärna vara ibland men hemskt och kräkningframkallande är ju inte rolgit. Känns dock bättre idag! :)

    Sofie: Ja så är det nog, får se vad dagen har att bjuda på. Och tack! ;)

    SvaraRadera
  5. En del dagar är man så seg så seg och hur man än försöker få i gång kroppen så går det inte. Nya tag i dag kanske?
    Bänkpressen är ju inte det lättaste. Kämpa på!

    SvaraRadera
  6. Cecilia: Ja så är det. Nya tag idag! Jajajminsann! :)

    SvaraRadera
  7. Cecilia: Ja så är det. Nya tag idag! Jajajminsann! :)

    SvaraRadera