torsdag, mars 18, 2010

Jag sprang ett spring!

Idag var en bra dag!
Jag var inte det minsta motiverad då jag startade och jag hade kanske inte druckit tillräckligt heller, men det slutade bra!

Jag började långsamt
- lugn löpning 7 min/km i 3 kilometer.
- Intervaller 4 x 500m 5 min/km och 90 s gång mellan spurtarna, tot. ~3km
- Löpning 4 km i 6.3 min/km
- Löpning 5 km i 6.0 min/km
- Dagens saldo: 15 km!

Det blev alltså "vårens" första lånlänk för mig! Jag skrev "vårens" eftersom himlen öppnat sig och det kommer snö så in i norden där ute!

Nu känns det bra! :)

Hoppas ni har det bra med!

8 kommentarer:

  1. Woho!! Superbra jobbat :D

    Vårlöpning is the shit!

    SvaraRadera
  2. Miranda: Ja visst är det? Och du får rusa in våren på lördag i årets Vårrus! :)

    SvaraRadera
  3. Syrran klagade som tusan på vädret idag... så jag gissar det var samma snöoväder ni sitter i. Vad härligt det låter med första långpasset. Well done!

    SvaraRadera
  4. Sofie: Ja visst kom det snö, den var rätt så våt dock så det blev inte så mycket för plogbilarna att ploga. Det var ritkigt skönt med lite längr pass och allt gick som smort! :)

    SvaraRadera
  5. jaa, den var privat. Bandmedlemmarna hade bjudit in vänner och bekanta, så det blev sist och slutligen runt 60 pers som var och lyssnade på deras rep.

    SvaraRadera
  6. Jenny: :D och det känns fint!

    SvaraRadera
  7. Vad duktig du var, för min del blev det ju mest kaffedrickande och häng men jag hade ställt mig för skidåkning!:)

    SvaraRadera