lördag, mars 20, 2010

Plask!

Jag simmade en kilometer idag! Är det ok eller är det mesdistans? Jag har nämligen ingen uppfattning. Hur långt simmar ni då ni simmar? Hela passet räckte 43 minuter. Fick upp pulsen rätt så bra mellan varven och pausade ganska ordentligt vid varje 100 m.

Snart hoppas jag på att få lite mat, favoriten har nämligen antytt att han skulle ställa upp den fronten idag igen. :)

Igår hyrde två filmer, Beck och en annan film som jag alltså inte minns vet den heter med Daniel Craig i huvudrollen. Vi däckade båda typ 30 minuter in i första filmen så vi ger det ett nytt försök idag då!

Yes, ha det gott så länge då!

5 kommentarer:

  1. Jag brukar simma mellan 1,5 och 2 km då jag simmar. 1000 meter tar ganska exakt 30 minuter för mig, men då pausar jag inte alls. Jag har dock simmat mycket, min mamma brukar säga att jag har simhud mellan tårna :)

    En kilometer är nog riktigt bra, ingen mesdistans :D

    SvaraRadera
  2. Jo, brukar också simma en kilometer på ca 30 min. ingen mesdistans m.a.o. :)
    ha en trevlig lördag my friend!

    SvaraRadera
  3. va duktig du är! inge mesditans!
    bara du över dig som går det nog snabbare skall du se. Jag brukar nog simma sådär 1500-2000 meter när jag simmar.
    När jag var som snabbast så fick jag 1000 meter bröstsim (det långsammaste simsättet) på 20 minuter mha fd tävlingssimmare. Det var mycket tacksamt. Hon hjälpte mig att utveckla en någotsånär smidig teknik och så var jag i bassängen tre gånger i veckan och övade övade och övade. Fortsättingsvis finns det ju 1000 saker att förbättra på tekniken ( som alltid). Med en simpass i veckan tar det ca 25 min en km.

    Jag har länge haft en dröm om att göra ett triathlontävling så av den orsaken började öva upp min simteknik med en tävlingsimmare.

    SvaraRadera
  4. För mig är det en långpass! Jag pallar inte simma mer än hundra meter ;)

    SvaraRadera
  5. Alla: Ok, tack för det! Jag var lite osäker på vad som är vad! Tror nog att jag ska klara av lite längre än 1km inom kort! :)

    SvaraRadera