onsdag, mars 03, 2010

Meh, allvarligt talat...

"Det är aldrig fel på vädret..." bla bla bla... Då det kommer så mycket snö att man inte vågar parkera bilen av rädsla att inte någonsin mer komma loss, så börjar det blir lite väl jobbigt, tycker ni inte? Då hjälper det inte fast man skulle har alla garderobens kläder på sig, bilen sitter fast.
Jag tror dock (peppar peppar) att jag lyckades överlista snöhögarna, men det återstår att se då jag ska iväg på Badminton om en timme.

Ja, det är alltså Badminton som gäller idag och lite core-träning.

Har suttit och läst några modiga och ärliga blogginlägg om missfall, förlossningsdepression och om att må dåligt i allmänhet och hur viktigt det är att faktiskt få prata och ventilera saker och ting. Men hur många gör det egentligen? Pratar och vågar ventilera? Jag vet i alla fall med mig själv att jag går och pantar på så gott som allt tills det rinner över.

Brukar ni ventilera då det är något som tynger sinnet?

4 kommentarer:

  1. äääääääääntligen funkar nätet. Det är troligtvis snön som inte vill stör nätåtkomsten.
    Nåjo, nog brukar jag ventilera om det är något som tynger mig. Jag har förmånen att ha två nära vänner som är leg psykologer så det känns nog som om att jag är i trygga händer, anytime. Med det menar jag inte att de som inte har ett psyk. leg. skulle vara en sämre lyssnare men att lyssna och ge råd osv är ju en del av psykologens jobb samtisigt som de besitter ne hel del kunskaper och ärligtt kan säga om man är galen på riktigt :).

    SvaraRadera
  2. Jag är en pantare, tyvärr. Livet skulle nog vara lättare om man var en ventilerare tror jag.

    SvaraRadera
  3. Ja hördu Liza, vem var det nu igen som ville ha en riktig vinter?! Nu har vi en riktigt vinter och till och med Rksåttan var nästan igendrivad ikväll :)

    Sämt åsido...

    Sen till allvarligare saker, angående det här att ventilera saker och ting som man funderar på så kunde jag nog skriva en bok om ämnet, och om konsekvenserna av att inte göra det. Men det ska jag inte göra nu, det här är en bloggkommentar.

    Har du tänkt på att det finns vissa saker som det är svårt att ventilera med sig själv oxo. De här är nog de som det vore viktigast att ventilera ut.

    Nuförtiden brukar jag nog ventilera, inte allt, men det mesta med några nära vänner.

    SvaraRadera
  4. Cecilia: Det var ju tur. Både att nätet funkar och att du har vänner du kan prata med! :)

    Snowie: Som tur har vi varandra i alla fall, du och jag! :)

    Tomas: Ja men en vit vinter ville väl alla ha? Det här börjar dock likna mera ett väderfenomen än endast en snörik vinter. Inte ens då mamsen var liten kommer hon ihåg att snöhögarna skulle ha varit så stora som de är idag... :)

    Jo, jag förstod på dig att du haft det rätt så tufft ett tag. :(

    Vänner är fina varelser och är nog det bästa som finns. Även om man inte berättar allt som tynger en, så finns de där och och får en på gott humör och ger en annat att tänka på! :)

    SvaraRadera