söndag, mars 28, 2010

Slutkörd

Hade tänkt köra långlänk idag. Hann till och med äta en redig frukost innan jag insåg att jag är helt slutkörd. Jag var trött och frusen och musklerna kändes ömma och trötta, så jag gick och lade mig och sov sedan i flera timmar. Har ju tränat 6 dagar i veckan i tre veckors tid, vilket min kropp inte är van vid så det är väl helt naturligt att den i något skede börjar antyda att det skulle sitta bra med lite vila. Följaktligen vilar jag idag. Har nyligen varit och klämt ner en lasagne på Rosso, den ska ni prova på om ni har vägarna förbi nån gång. Och nu känns det som om jag kunde ta och gå och sova lite igen.
Ciao! *gääääsp*

4 kommentarer:

  1. Så bra att du lyssnade på kroppen. Ibland är vila precis det som behövs och då är det klokt att ge kroppen det!

    SvaraRadera
  2. Jenny: Och vila gjorde jag! Mellan lördag natt (natten till söndag) och måndag morgon har jag sovit 24 h!!

    SvaraRadera
  3. Ja, det märkte jag oxo förra veckan, fast jag inte ens har tränat i närheten av 6gånger/vecka :)

    SvaraRadera
  4. Tomas: Nä, det behöver man nog inte göra heller. Det beror ju på vad den egna kroppen är van med! Man ska bara (som du själs skrev) "våga vila"! :)

    SvaraRadera