lördag, januari 09, 2010

10,4 km

Idag avverkades 10,4 km på skidor! Så där ser jag ut då jag skidat 10 km med skavsår på båda hälarna TROTS det ryktbara Compeed och mycket mycket trötta armar! Jag ser rätt så allvarlig och tråkig ut med andra ord, ser nästan lite ut som om jag gråtit, men det har jag alltså inte... :)

Tusan vad jag måste träna armarna innan långloppet om jag ska orka hela sträckan! Men vädret var en klar 10-poängare och imorgon blir det ännu varmare -5C! Helt fantastiskt! :D

Jag skulle vilja skida minst 10km imorgon också, ska försöka kämpa mot skavsåren genom att välja ett par andra strumpor som sitter hårdare och håller ihop foten! Nämligen dessa av X-socks: Speed One!
Avsedda för snabb löpning. Hittills har jag använt dessa: Sky Run, som är avsedda mera för långa löpdistanser.
De har en benägenhet att skrumpla till sig i hälen för mig och jag tror alltså att det också kan vara en skavsårsinverkande faktor. Vi får se efter morgondagen!

Ha en skön lördag nu alla så återkommer vi!

4 kommentarer:

  1. ett litet tekniktips. Har du provat skida utan stavar? testa några kilometer i så fall. din "diagonalteknik" kommer att förbättras. och du lär förhoppningsvis dig att använda benen på ett mer effektivt sätt så att du kan spara armarna och styrkan där till parstaknikningen/parstakning med frånskjut.

    SvaraRadera
  2. http://www.youtube.com/watch?v=Np4U-xEI9lQ

    SvaraRadera
  3. Bra jobbat! Med den här farten kommer du att segla genom loppet :)

    SvaraRadera
  4. Cecilia: Ok, tack så mycket för det tipset och videon, det ska jag definitivt pröva på! :) Jag insåg också efter ett samtal med morfar att jag håller i stavarna alldeles för hårt, ska försöka släppa taget på dom lite också!

    Jenny: :D Tror du?

    SvaraRadera