onsdag, januari 13, 2010

Nej, nej, nej, nej, NEJ!!

Det här är inget bra gott folk.
Snart har jag skavsår in på benet på båda mina hälar.
Jag försökte med dubbla strumpor vilket resulterade i att blodtillförseln till tårna upphörde helt och hållet! Jag fick ta av det extra paret och skidade ännu fem kilometer men fick efter det helt enkelt ge upp, det gjorde alldeles för ont. Jag ska nog gå till Sportia idag och försöka ta reda på vad man kan göra åt saken. Har inte riktigt tid att vila heller, det är bara 4 veckor kvar till långloppet!!!

Skidorna funkade inte alls som jag hade väntat mig, de var både tröga och bakhala samtidigt! Vet inte vad det kan bero på, men jag ska rådgöra lite med en som förstår sig på och som var med då skidorna vallades.

Hoppas ni haft en bättre gårdag än jag! :)

3 kommentarer:

  1. åtminståne här i norr var det "blå före" i går ryktades det (jag var själv inte och testa), alltså skall den blåa paraffinen användas. I dag skall du använda grön paraffin (åtminstone här i norr).

    SvaraRadera
  2. Cecilia: Tack men jag skidar inte en meter idag och inte imorgon heller. Mina hälar klarar inte av det! :(

    SvaraRadera
  3. aj, aj, hoppas det läker. En kompis fick nog köpa in ett par nya skidskor eftersom de som hon redan hade, som dessutom var inköpta denna säsong, gav ordentlig skoskav.

    SvaraRadera