måndag, januari 04, 2010

3D-smurfar

Jag fick nöjet att umgås med några gamla kompisar från tekniska före och under julen. Trots att jag är en obotlig nörd så har jag ju inte varit så där väldigt ingenjörisk de senaste 6 åren med anledning av ny inriktning på ekonomi. Under båda träffarna hade jag mycket roligt med dessa ingenjörer och diplomingenjörer. Vid den senaste träffen dock talades det mycket om olika filmer och vad som är bra osv. under vilket någon frågade om nån sett 3D-smurfarna ännu?

Det blev riktigt tyst i mitt huvud och mörkret lade sig...3D-smurfar? Vaddå för smurfar?

Men så insåg jag, dom pratar ju om Avatar.

Jag ler och nickar förstående till saker som sägs (jag har ju inte sett den men man kan ju visa intresse i alla fall och jag har ju tänkt se den).

Men så forstätter dom bara och prata om smurfar och jag börjar tänka att jag nog inte vet vilka tusans j*vla smurfar dom snackar om... Men jag kan ju inte fråga vad sjutton dom pratar som, nej nej, det går inte...hem for jag sedan, med svansen mellan benen inför mig själv då jag insåg att jag inte riktigt "har det" längre...

Fast nu inser jag ju ändå att det nog var Avatar dom måste ha pratat om ändå. Jag googlade nämligen "3D-smurfar" och det kom inte upp något sensationellt om några som helst sådana. Så med mitt sinne för logik, ingenjörssinneslagskunnskaper och uteslutningsmetoden kommer jag fram till att det är dom här dom snackade om:

De ser väl ändå lite ut som moderna smurfar?

Visst?

4 kommentarer:

  1. Jag är nog ganska så säker på att det var dom de pratade om. ..och du hade absolut inte behövt gå hem med svansen mellan benen för det. Det är du för bra för.

    SvaraRadera
  2. Kaaja: Tack snälla söta Kaaja! :) Int var det ju kanske så att jag skämdes precis, men lite så där "Jag är inte ingejör längre"-känsla.

    SvaraRadera
  3. Liza: Jag råkade ut för samma sak. Tänkte precis som du att det kan ju inte vara något annat än Avatar som människan i fråga syftar på... så tack för ditt inlägg, tror vi kan konstatera att det var det nu :)

    SvaraRadera
  4. Jenny: Där ser man, man ska aldrig avar rädd att fråga! Det finns andra som tänker likadant!
    Roligt att man kan vara till assistens! :D

    SvaraRadera