måndag, januari 25, 2010

Smärta

Otrolig sådan! Om jag får ligga eller sitta eller stå så går det an, men ve och förbannelse om jag ska stiga upp eller sitta ner eller få in benen i bilen. Det gör väldigt väldigt ont!
Här
Vad är det där? Är det nåt muskelfäste?
Jag tänkt ju inte få av/på byxorna igår och idag. Det börjar krampa direkt jag lyfter och böjer benet, som man gör då man drar på sig byxor/strumpor...
Har jag sträckt nånting nu så pass för mycket? Kan det vara inflammerat? Ska man skida bort det?

3 kommentarer:

  1. framsidan? jag har aldrig hört om någon med smärta just där faktiskt. Säkert finns där något muskelfäste,även om de flesta av lårmusklerna fäst på baksidan av kroppen. Kanske du borde kolla upp med en fysioterapeut eller naprapat för att vara på säkra sidan.

    SvaraRadera
  2. Cecilia: Ja på framsidan och så strålar det ut till sidan då jag t.ex. lyfter ut benet ur bilen...smörjer med Voltaren och äter värkmedicin, kan inte avgöra om jag ska fara och skida (ifall det blir bättre) eller om jag ska låte bli (ifall det blir sämre)... Jag ska faktiskt till massören idag, så jag ska fråga honom...

    SvaraRadera
  3. Det är säkert "höftböjaren" stramar. Försök med att ställa dig på knä på golvet, stig fram med ena benet och tryck höften framåt. Svårt att förklara, kolla in bilden här http://www.kiropraktorcentrum.com/images/kiro/stretch/hoftbojare_b.jpg
    Hoppas detta kan vara till någon hjälp :)

    SvaraRadera