onsdag, januari 20, 2010

Vallningsstationen!

Jag hade ju tänkt valla mina skidor idag, men just innan jag skulle börja så insåg jag att jag hade varken grundvalla eller vallbortagningsmedel. :( Hmpf! Så, nu lagade jag bara Pikaluisto (snabbvalla) på skidorna ifall att Badmintonen blir inställd imorgon och jag far och skidar istället. Sedan, efter morgondagens badminton eller eventuella skidning så ska jag se till att jag har grundvalla! :)

Nedan har jag förvandlat mitt kök till en vallningsstation! :)


Turun Sinappi är ju ett måste då man vallar skidor....det förstår ni ju...

Orsaken till att jag ser så idiotiskt förvånad ut på ovanstående bild är ju det faktum att jag tar en bild på mig själv då jag "vallar" mina skidor med ett iskallt vallningsjärn då jag just smetat ut snabbvalla på skidan! ...finns inte så många andra sätt att se ut i sådana situationer...

4 kommentarer:

  1. Hej! ser bra ut med din personliga vallningsstation! Min nacke börjar vara bra nu, men funderar om jag får fara o spela, jag är ju ändå sjukskriven ännu imorgon...dilemma..men hur har du på fredag? kunde vi fara då?

    SvaraRadera
  2. Haha du e allt fyndig Liza, vallningsstation i köket :) hoppas skidorna glider bra, även om de inte riktigt blev som du tänkte dig...

    SvaraRadera
  3. Sussu: Hehe, tack! På fredag ska jag skida. Hur har du det på lördagn då 15->?

    Jenny: Nog glider de bra nog, det är bara det att snabbvallan inte håller så länge, bara ~15km...Idag sak jag dock försöka valla dom på riktigt! :)

    SvaraRadera
  4. hihi. Det ser trots allt väldigt smidigt ut.

    SvaraRadera