söndag, januari 17, 2010

Pastupad

Igår fick jag rådet att bada bastu med skidskorna på mig, vilket jag gjorde! Kände mig väldigt finländsk då jag steg in i bastun iförd strumpor och skidskor! :) Det vara bara ölen som fattades, men eftersom jag satt upp en nolltolerans fram till loppet så blev det Hallon&Tranbärssaft! :)

Skidskorna skulle alltså testas idag. De var dock lite fuktiga ännu, men jag har inga andra skidskor så de fick vara lite fuktiga då. Det skavde nog ännu lite, men inte på samma sätt som tidigare. Västra skon skaver inte alls längre så kanske den högra ger med sig strax!

Ja, vi var ju som sagt på Öjberget idag och det var uppförsbacke följt av nerförsbacke följt av uppförsbacke och ännu en uppförsbacke följt av nedförsbacke! Pust! Va tungt det var! Det blev bara 8km för min del, jag var så slut från gårdagens 10km + pulkaåkning + seriöst bastubadande. Tror att vätskebalansen blev lite rubbad av bastubadandet för jag mådde väldigt illa efter dagens skidas och det kommer fortfarande små vågor av illamående. Jag ska nog ta mig till öjberget igen, trots att den plågade mig idag, för det är nog en fin utmaning samt syreupptagningsförbättrande träning det där!

Tror det blir vila imorgon och långpass på tisdag! :)

Idag bjuder favoriten på lammkotletter som marinerats i två dagar nu, med tzatziki och sallad! Yummy! :)

Ha en fin söndag!

6 kommentarer:

  1. Kan föreställa mig dig i bastun med skridskorna på :) Måste ha sett humoristiskt ut. Tycker du är tuff med skidandet som verkar löpa bra för dig! keep up the good work!

    SvaraRadera
  2. Iish så du pumpar på! Du är verkligen duktig!

    SvaraRadera
  3. Haha... bastu med skidskor; det måste vara en av de knasigare grejerna jag hört!

    Hoppas middagen som låter så god, var till belåtenhet!

    SvaraRadera
  4. Haha, strumpor och skidskor! helt rätt med nolltolerans inför lopp. Det brukar jag också köra med! kämpa vidare! Jag kanske kommer och hejar på dej också eftersom en kompis troligtvis också skall skida Botniavasan så då åker jag med som serviceperson.

    SvaraRadera
  5. Jenny: Ja, visst var det lite humor nog, och varmt... :)

    Jill: "Isch" var ett beskrivande ord för gårdagen, heeelt slutkörd... :)

    Sofie: Ja, knasigt var det verkligen och varmt som sagt. Men man ska väl prova allt en gång sägs det ju! :) Maten var smaskig!

    Cecilia: Ja, det tycker jag känns bra. Alkoholen rubbar så mycket i kroppen och jag är ändå inte i någon topp-toppform så jag vill inte ta ner den lilla form jag har... :) Kul om du skulle komma dit! Behöver man en serviceperson?

    SvaraRadera
  6. Alkoholen påverkar mer än vad man kan tro många gånger. Säkrast är det ju att låta bli.
    Inte behöver man en serviceperson men det är ju skönare ifall man har en som håller koll på allt före, under och efter loppet så som extra vallor, kläder osv. Man är ju lite trött efteråt så det är nog så skönt att ha nån som kommer med ytterkläderna och något att äta efteråt istället för man man själv i tröttheten skall börja komma i håg var allt finns osv.

    SvaraRadera