tisdag, januari 12, 2010

Valla!

Oj oj OJ! Att jag har vallade skidor! På kursen i går lärde jag mig en hel del och fick till största delen valla mina skidor själv och nu blänker de så att man nästan kan spegla sig i dom! :D
Det är dock rätt så messy bisness det där ändå så om jag skaffar mig vallarjärn och ställningar och allt det där så får jag nog lov att sköta vallandet i mammas garage.
Men kul var det i alla fall!

Idag blir det att testa skidorna! Jag kör med dubbel uppsättning strumpor i skidskorna idag nu då och om de fortfarande skaver så blir jag tvungen att skaffa mig nya! :( Men, det återkommer vi till då när det gäller i så fall!

Auf wiederschreiben!

3 kommentarer:

  1. FINA SAKER! jo jag sköter också vallningen hemhemma och mor min är inte så glad och nöjd över saken eftersom det lämnar paraffin och klidd på golvet som är svårt att få bort.

    SvaraRadera
  2. Bra att kunna fixa sånt själv. Jag fick plötslig ångest nu då jag kom på att mina skidor står i förrådet med två lager tejp på undersidan... kan man ignorera det helt; kanske det försvinner då? Inte helt lätt när man är van att pappa fixar.

    SvaraRadera
  3. Cecilia: Det är nog bra med mamsina som man alltid kan vända sig till! :)

    Snorkkis: Ja, det försvinner nog om du ignorerar det tillräckligt länge! ;)
    och pappor är bra på det sättet :D

    SvaraRadera