söndag, januari 10, 2010

Förberedelser

Detta har jag sysslat med denna sköna söndagsmorgon,


På översta bilden har vi alltså, från vänster, utjämnings-"svamp" för fästvallan, fästvalla, fartgel (snabb glidvalla som inte kräver nåt vallningsjärn) och en silikonborste. På nedersta bilden har vi självklart min skidor som har utsatts för alla dessa produkter! Hoppas det blir bra fart i spåret om nån timme nu då!

Jag har laddat upp med kaffe, oopsies (LCHF polarbröd) med skinkröra, ett glas vitaminer och ett glas magnesium.
Såhär ser Oopsies ut:
Allright, ha det bra så länge!

5 kommentarer:

  1. Man skulle tycka att med de tekniska landvinningar människan har gjort de senaste 50 åren så skulle någon oxo ha uppfunnit en självvallande/vallningsfri skida. Men tydligen inte eftersom du vallar och har dig :)

    SvaraRadera
  2. Tomas: Hehe, det finns faktiskt vallningsfria skidor som man alltså inte behöver valla. Dock, menar de som förstår sig på, att det nog inte är något bra alternativ för den som faktiskt skidar. Dessutom, sedan då skidorna blivit dåliga, så är de helt oanvändbara för de går inte att valla.

    SvaraRadera
  3. Ser ut som att du har blivit riktigt proffsig :) Vad innehåller Oopsies om det inte är vetemjöl i dem? Ser goda ut, blir bara nyfiken på vad de är.

    SvaraRadera
  4. Jenny: Om du klickar på bilden så kommer du till receptet, men de består av philadelphia ost och ägg! Och påminner om polarbröd till smaken! :)

    SvaraRadera
  5. Liza: Så smart jag var som inte fattade att jag kunde klicka på bilden :) Lät intressant, så de blir nog att prova på o baka oopsies nån gång.

    SvaraRadera