tisdag, januari 19, 2010

Vaccination & stuff

Jag gick ju och fick mig en dos anti-svininfluensa-vaccination igår! Inga större men av den sprutan förutom lite värk i armen och svullen hals. Nu är det gjort då, behöver inte fundera till höger och vänster om jag ska ta den eller inte, och vem som ljuger och överdriver om vad, för nu har jag tagit den och får inte bort den fast jag skulle vilja det.

Det är en annan sak som stör mig....alltid emellanåt kommer jag på nåt som skulle vara kul att blogga om, men sedan då jag sitter här och ska skriva så kommer jag inte för nåt i världen på vad det var!! Ja, ja...jag kan väl skriva upp det då jag kommer på nåt, men det känns så omständligt på åt sätt...

Skidade 10,4 km idag. Planen var ju 15 km, men Mp3-spelaren gav upp efter 2 km och jag hade inte tillräckligt med vatten med mig... :(
MEN!!! Det skavde inte idag! :D Kanske det fortsätter så nu då!

Kan hända att jag inviger min vallningsställning och mitt vallningsjärn imorgon! Skidorna har redan blivit helt vita där de fäster, så jag tror jag ska valla ett varv eller två!

6 kommentarer:

  1. Duktigt! va bra att de inte skavde skorna. Min mp3 spelare vekra också ha gett upp så det blir väl att fixa en ny.

    SvaraRadera
  2. Jag har precis samma! Under dagen kommer jag på tusen kul grejer att blogga om, och så sätter man sig framför datorn och *puff* så är hjärnan tom.

    SvaraRadera
  3. Cecilia: :), för min del var det endast batterierna i Mp3-spelaren som gav upp! :)

    Jill: Visst är det störande? Man borde utveckla nån sorts idé-fångare eller nåt... ;)

    SvaraRadera
  4. Jag brukar ha samma dilemma som dig, kommer på saker jag skall skriva om och sen då jag skall skriva är det som bortblåst. Kanske borde man börja gå runt med ett anteckningsblock? Undrar om kylan förkortar användningstiden på batterier. Min Mp3 spelare gav nämligen också upp i förrgår. Har laddat den nu med både ny musik och energi :)

    SvaraRadera
  5. Jenny: Ja eller så skaffar man en såndär bandare som man pratar i, vet du såna där som läkarna har! :)
    Tror definitivt att kylan påverkar livslängden på batterierna i Mp3-spelaren! man borde designa en som fungerar med energin som alstras från kroppen då man rör på sig! :)

    SvaraRadera
  6. Jenny: Ja eller så skaffar man en såndär bandare som man pratar i, vet du såna där som läkarna har! :)
    Tror definitivt att kylan påverkar livslängden på batterierna i Mp3-spelaren! man borde designa en som fungerar med energin som alstras från kroppen då man rör på sig! :)

    SvaraRadera