söndag, januari 24, 2010

16 km

Får jag lägga till på skidsaldot! Då har jag passerat 100 km strecket. Skulle nog va kul med 300-400km på saldot inför långloppet, men det kan nog bli besvärligt.
Verkligen fina spår i Vörå, dit ska ni fara och skida om ni är ute efter att skida i bra spår! :)

Hemfärden passerades via ett dike. Jag, artig som jag är ;), väjde för en bred Van (Inte den som finns bakom länken dock) vilket ledde till att den mjuka snövallen längs med vägen drog ned mig i diket! MEN, jag säger då det, om man kan välja var i alla världen man ska köra ner i ett dike så är Vörå det abselut bästa stället att göra det! Varenda en som körde förbi mig, stannade och endel steg ur sina bilar, och frågade om jag behöver hjälp! Tom, som plogar en del av vägarna i Vörå, var den som fick mig ur diket! Man blir så himla glad alltså! Bussiga och fina människor de där Vöråborna! :)

Japp, det var skidrapporten för idag! Nu ska jag äta en bit mat för att sedan utöva seriöst slappande på soffan!

Ha det gott!

4 kommentarer:

  1. Shit! jag som trodde att du åkt med skidorna i diket då jag läste fb-statusen. Men du verkar vara ok, visst? Ha en skön fortsatt söndag!

    SvaraRadera
  2. Duktig länk i spåret och vilka bravader du hamnade ut för. Det var nog en himla tur att du for i diket just i Vörå :). I Socklot, Nykarleby är de också hjälpsamma.

    SvaraRadera
  3. Ojdå, tur att det inte gick värre och att du klarade dig helskinnad. Fint med människor som hjälper då det behövs!

    SvaraRadera
  4. Sussu: Ja, tack! jag är ok! :)

    Cecilia: Visst var det? Tur alltså... :)

    Jenny: Ja och det gick så långsamt hela diekskörningen, slow motion liksom, och mjukt var det! :)

    SvaraRadera