tisdag, januari 26, 2010

Massage och bokslut

Ingen träning idag heller. Det gör fortfarande väldigt ont i höft-över-lår-partiet, men det är inte outhärdligt som igår, förmodligen på bättringsvägen då hoppas jag. Tack Jenny för tipset om höftböjaren, jag ska definitivt stretcha den som föreslaget! :)

Massören knådade lårmusklerna idag och det gjorde ont så in i... Arbetskompisarna brukar svara "Åååh va skönt!" då jag nämner att jag ska gå till massören. "Skönt" är nog väldigt långt från sanningen då jag går på massage. Tungt, trögt och smärtsamt är närmare sanningen, men slutligen ändå befriande.

Bokslutsuppgörandet börjar kännas lite bättre nu. Jag ser ett slut på året 2009:s tunnel. Jag förstår att ni varit oroliga och funderat över hur jag ska klara mig, men det verkar alltså vara på rätt väg nu. Jag har periodiserat och resultatreglerat och börjar liksom känna att jag förstår saker och ting mycket bättre nu då man gjort allt från början till slut. :)

6 kommentarer:

  1. Jag har inte ännu tampats med bokslut, men de andra på ekonomiavdelningen har stort stohej med det. Skulle vara intressant att vara med om hela processen.

    Jag strider istället med årsanmälningar och annat. Det är lite svårt då jag är ny på stället och inte alls vet hur de före mig tänkt.

    Men, snart är januari över :D

    SvaraRadera
  2. Jill: Ja, det är faktiskt riktigt intressant :)
    Nej, det är inte alltid så lätt att veta vad andra tänkt om de inte skrivit ner det eller berättat det för en... Lycka till med allt i alla fall! Och ja, snaart är januari över! :D

    SvaraRadera
  3. Kul att jobbet går så bra och att du känner att du har fått en helhetsuppfattning om processen. Håller fullständigt med dig om massagen. Det är ju en pina under själva behandlingen, men efteråt är det ju bara så underbart :)

    SvaraRadera
  4. Jenny: Ja, ordinariearbetet (översättning) har ju inget med bokföring att göra , men förtroendeuppdraget som personalklubbens bokförare har ju det i allra högsta grad! :)

    SvaraRadera
  5. Det är just sånthär med bokslut och stress som får mig att fundera på om jag verkligen borde starta ett hunddagis istället... Skönt att du börjar ha det under kontroll, bra jobbat :)

    SvaraRadera
  6. Snowie: :) Mmmm, skönt. Men det är inte över förrän det är över! ;)

    SvaraRadera