måndag, januari 04, 2010

Badminton och skidpass

Jag fick in både ett badminton- och ett skidpass på gårdagens motionssaldo! Inte så himla dåligt va?

Idag blir det ännu mera skidas, tänkte ta ett pass direkt efter jobbet. Såg att man lovat rätt så kallt mot slutet av veckan igen så det lönar sig att ta ut allt man hinner av det fina vintervädret. Idag har vi snöfall och -8C.

Favoriten och jag försökte ännu en gång få reda på om fästvallan kommit på rätt plats, genom att dra ett papper* under skidorna medan jag stod på dom. Det har nämligen kännts lite felplacerat då jag skidat. Och så var det, det kastade med ca.10 cm för långt bak. Vi prövar på nytt idag då med fäastvalla 10cm framåt på skidorna!

*På det området där pappret kan glida fram och tillbaka ska det sättas fästvalla!

Ha det gött!

3 kommentarer:

  1. Arma skidförsäljare, de borde vara lite mer schyssta och rita in markeringarna för "fästzonen" redan i butiken. Du skulle ju nu redan ha sluppit undan några "strätiga" skidpass om de bara ens frågat om det får rita in dem. Alla kanske inte vill ha dem inritade men jag var nog lite blåbär på skidning när jag köpte mina skidor så jag var nog nöjd och glad över att de ritade in så jag genast förstod lite mer vad festzon är osv..
    Mina blev nog dit ritade redan i butiken. Man hamnar ju och rita in den på nytt eftersmo de försvinner med tiden lite, i alla fall har mina gjort det men så länge man är två går det ju fint.

    SvaraRadera
  2. Cecilia: Hahah, vilket härligt uttryck "blåbär"! Men ja säg inte annat! Nå, jag hittade ju det nu, så nog ska det väl bli bra! :)

    SvaraRadera
  3. korrekturläsaren är på semester.

    SvaraRadera