onsdag, januari 06, 2010

Misstänker kyla...

Jag tror att det är kallt där ute idag. Väderprognosen säger -16C men jag ska fråga mamma för säkerhetsskull, jag har ju ingen ute-termometer. Om det inte är kallare än -16C och det verkar inte blåsa därute så tror jag att jag ska ta mig ut på ett skidpass. De kommande dagarna blir ännu kallare, men till helgen den underbara, har man lovat mellan -7 och -11 och KLART SOLSKEN!!! Kan det blir bättre en januarihelg i polcirkelns grannskap? Skulle inte tro det... :D

Packade ner jultomtarna och prydnaderna igår samt tackade jag julgranen för ett ypperligt samarbete och många fina tjänstedagar, innan jag klädde av den och vördnadsfullt släpade ut den och lyfte upp den överst på högen av andra granar (och en tall) utanför skräp-sorterings-huset.
Ljusen i fönstren lämnade jag kvar dock, det är så mörkt där ute om dagarna att ljuset kan behöva lite hjälp på traven ännu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar